En ny logik

Vi lever i en ny logik. En digital revolution, på samma gång frustrerande svårhanterlig som fantastiskt förlösande. Det är en fråga om perspektiv.

flickr @kk (CC)
flickr @thomashawk (CC)

Digitalisering är mer än en teknikfråga

Det är inte lätt att som bolag med tradition, struktur och processer börja se världen med nya ögon. Unga företag har ofta ett försprång, men det finns sätt att som etablerat varumärke hitta en alternativ logik och praxis. Genom en serie workshops, frågeställningar och metoder hjälper vi organisationer att utforma en framtidsvänlig väg framåt.

Se även Affärsutveckling

Från bloggen

“Tidigare i mars kunde vi läsa i Resumé om David Sandström, f.d. VD på DDB, där han spådde i kristallkulan kring hur adTech bolagen utgör en potentiell bubbla i dagens medielandskap. Vi tycker precis som David att det är för lite diskussion om detta i Sverige, när det internationellt har pågått en debatt under många […]”

Från kanal till kontaktyta

Egna kanaler är ett kapitel i sig. Mer omfattande än vad många vill göra gällande, eftersom det är större än ett område eller funktion. Med erfarenhet av affärsutveckling, tjänsteutveckling och digital strategi stödjer vi organisationer i att se kontaktytor som mer än media och kommunikation. Vad som utgör marknadsföring omdefinieras. Kontaktytor kommunicerar. Det är mer än semantik.

Se även Varumärke

Digitaliserad annonsering

Behöver du gå från traditionell annonsör till en digital sådan? Annonsformat, distribution och kanaler kräver, eller tillåter, alternativa förhållande till budgetering, kampanj och projekt. Vi stödjer din transformation till en snabbfotad, resultatoptimerande och digital annonsör. Nyckeln är ofta förbättrade processer och samarbeten mellan berörda byråer och konsulter. Här har vi stor erfarenhet.

Se även Media

Vi guidar varumärken

Driver varumärkesassociationerna värde? Är medielanskapet förvirrande? Vi guidar varumärken.

Varumärke

Att förstå hur ditt varumärke påverkar beteenden är A och O. Speciellt när TV-reklam är klickbar, 18 tabbar är öppna och alla är publicister. Så se till att förstå grunden du bygger ifrån och kontexten du lever i.

Läs mer

Digitalisering

Världen är inte digital, den är sammankopplad. Det innebär en ny logik och flera möjligheter till värdeskapande genom att sammanfläta affärsutveckling, marknadsföring, media och försäljning. Vi har metoderna.

Läs mer

Media

1962 använde sig Marshall McLuhan av begreppet Global Village. Science fiction tänkte de flesta. Sedan dess har vi hunnit chockeras, reflektera och omvärdera hur vi bäst använder media. Låt oss hjälpa dig hitta rätt förhållningssätt.

Läs mer

Affärsutveckling

Media och kommunikation är ett verktyg för att få varumärke och människor att mötas. Ett värde ska upplevas och en affär byggas. Vårt framgångsrika område affärsutveckling, grundas på insikt kring kundvärde och marknadskrafter.

Läs mer

Blåser digitaliseringens vindar starkt?

Få frågor idag kan diskuteras utan att trampa in på digitalisering. Leonard Müller diskuterar gärna detta med dig, oavsett var i processen du är. Han hör mer än gärna era tankar.

leonard.muller@howcom.se
+46 73 231 83 07

Kontakta oss