Värdeskapande rådgivning

När beteendeförändringar och teknikinnovation påverkar medielandskapets logik, då är värdeskapande rådgivning viktigare än någonsin.

flickr @id-iom (CC)

Slå sönder modellen för grupperade kompetenser

Vi vet att avkastningen på din medieinvestering bäst skapas genom integrerat arbete med ett tydligt ledarskap. Ett ledarskap drivet av de mätpunkter som är viktiga för din affär. Det betyder också, mer nu än någonsin, att alla inblandade konsulter – byråer och specialister – arbetar effektivt tillsammans. Vår modell bygger just på detta. Efterfrågar du ett mer friktionsfritt samarbete?

Kontakta oss

Från bloggen

“Det är väldigt kul tycker vi att vårt arbete med Gina Tricot och sångduon Say Lou Lou lyfts i Google’s ThinkWithGoogle som case. Kul både för att kampanjen är mycket lyckad som sådan, men också för att det ger skön bekräftelse på att nya samarbetsformer mellan reklambyrå, mediebyrå, PR, medier etc (oavsett i vilken/vilka organisationer […]”

Alla vill bli "mer digitala"

Ja, det är så enkelt det oftast utrycks. Väl svepande, men ändå väldigt träffande. Vi har mycket att säga om det, och än mer att bidra med. Vi älskar faktiskt att hjälpa kunder att hitta ett mer “digitalt” förhållningssätt till mediefrågan. Budgetering och viktning, kanaler och målsättningar utan att riskera det som idag fungerar. Nyckeln är att vara bekväm med förändringstakten. Det är bara en eller två workshops bort.

Kontakta oss

Effektiviserade medieinvesteringar i realtid

För att på riktigt dra nytta av teknik och media idag, kan gårdagens rutiner med fördel stryka på foten. Vi hjälper kunder med affärer starkt kopplade till SEO, SEM, individ- och segmentstyrd retargeting och konverteringsoptimering att kontinuerligt optimera sina investeringar genom starkt KPI-drivna processer, smidiga samarbetsformer samt kontrollerade tester. Anar du att tiden är mogen för dig att på allvar se över invanda rutiner?

Se även Digitalisering

Vi guidar varumärken

Driver varumärkesassociationerna värde? Är medielanskapet förvirrande? Vi guidar varumärken.

Varumärke

Att förstå hur ditt varumärke påverkar beteenden är A och O. Speciellt när TV-reklam är klickbar, 18 tabbar är öppna och alla är publicister. Så se till att förstå grunden du bygger ifrån och kontexten du lever i.

Läs mer

Digitalisering

Världen är inte digital, den är sammankopplad. Det innebär en ny logik och flera möjligheter till värdeskapande genom att sammanfläta affärsutveckling, marknadsföring, media och försäljning. Vi har metoderna.

Läs mer

Media

1962 använde sig Marshall McLuhan av begreppet Global Village. Science fiction tänkte de flesta. Sedan dess har vi hunnit chockeras, reflektera och omvärdera hur vi bäst använder media. Låt oss hjälpa dig hitta rätt förhållningssätt.

Läs mer

Affärsutveckling

Media och kommunikation är ett verktyg för att få varumärke och människor att mötas. Ett värde ska upplevas och en affär byggas. Vårt framgångsrika område affärsutveckling, grundas på insikt kring kundvärde och marknadskrafter.

Läs mer

Snacka media?

Åsa Schmidt talar mer än gärna mer med dig om medieutmaningar och möjligheter. Tveka inte att höra av dig.

asa.schmidt@howcom.se
+46 70 932 18 23

Kontakta oss