Bygga starka varumärken

Att förstå varumärkets kraft, potential och eventuella brister är skillnaden mellan att kommunicera ett problem eller presentera en lösning.

flickr @uwebkk (CC)
flickr @sinkdd (CC)

Att förstå spelplanen är inte helt lätt, men fullkomligt avgörande

En tredjedel av HowCom arbetar med att ta fram underlag och förutsättningar som tydliggör varumärkets situation. Marknadsgenerella drivkrafter och varumärkesspecifika attribut där förändringar i marknad, konsumentkrav och beteenden sätter den framtida spelplanen. Att utifrån analys och insikt kring marknad och varumärke skapa operativa beslutsunderlag är en förutsättning för att skapa tydlighet i riktning och framgång i vägval.

Kontakta oss

Att sätta ett mål är bara början på en resa

Att förändra och bygga ett varumärke tar tid, där kampanjer och kommunikation har olika roll. Det är viktigt att ha rätt förväntningar och målbild för att kunna utvärdera rätt. Vi hjälper våra kunder att skapa rätt KPI:er för att följa varumärkets utveckling kontinuerligt och därmed skapa förutsättningar för att agera i tid.

Se även Affärsutveckling

Vi guidar varumärken

Driver varumärkesassociationerna värde? Är medielanskapet förvirrande? Vi guidar varumärken.

Varumärke

Att förstå hur ditt varumärke påverkar beteenden är A och O. Speciellt när TV-reklam är klickbar, 18 tabbar är öppna och alla är publicister. Så se till att förstå grunden du bygger ifrån och kontexten du lever i.

Läs mer

Digitalisering

Världen är inte digital, den är sammankopplad. Det innebär en ny logik och flera möjligheter till värdeskapande genom att sammanfläta affärsutveckling, marknadsföring, media och försäljning. Vi har metoderna.

Läs mer

Media

1962 använde sig Marshall McLuhan av begreppet Global Village. Science fiction tänkte de flesta. Sedan dess har vi hunnit chockeras, reflektera och omvärdera hur vi bäst använder media. Låt oss hjälpa dig hitta rätt förhållningssätt.

Läs mer

Affärsutveckling

Media och kommunikation är ett verktyg för att få varumärke och människor att mötas. Ett värde ska upplevas och en affär byggas. Vårt framgångsrika område affärsutveckling, grundas på insikt kring kundvärde och marknadskrafter.

Läs mer

Koll på varumärket?

Någon med mer gedigen erfarenhet av varumärkesresearch och utveckling än Fredrik Andersson är svårt att hitta. Kanske omöjligt. Fredrik är dock väldigt enkel att få kontakt med.

fredrik.andersson@howcom.se
+46 70 543 53 90

Kontakta oss