Digital Rådgivare/Specialist Sociala medier

rawpixel-com-411162.jpg

Vi söker nu: 

Digital Rådgivare/ Specialist

Sociala medier

 

Vi söker nu en Digital Rådgivare/Specialist Sociala medier som vill växa tillsammans med oss och våra spännande uppdrag och bidra till att öka vår spetskompetens inom sociala medier specifik.

Arbetsområden:

  • Ansvara för utformning av strategi- och planering av digitala kanaler, med sociala medier i fokus
  • Leda implementering tillsammans med campaign manager och kundens övriga kommunikationspartners
  • Ansvara för att leverans svarar mot målsättning och övergripande uppdrag
  • Uppföljning och rapportering mot uppsatta mål
  • Löpande kontakt med kund, medier och övriga samarbetspartners

Du har sannolikt några års erfarenhet inom digitala medier med fokus på sociala kanaler och influencers. Har du erfarenhet av att arbeta med kundens digitala affär inom detaljhandel är det en fördel.

Kanske känner du att du, på din nuvarande arbetsplats, har för litet inflytande i din rådgivande roll mot kund. Du har en tydlig målbild att du successivt vill ha större ansvar för det slutliga utförandet. Du drivs av att förstå helheten, söker aktiv efter svar där kunskapsluckor finns och tycker om att utmana givna sanningar.

Din profil:

  • Du har erfarenhet från medie- och/eller digital byrå
  • Du har erfarenheter av digitalt strategiarbete, medieplanering och optimering
  • Du är väl bevandrad i sociala medier och deras roll i mediemixen
  • Du ser teamarbete, både internt och med externa kompetenser, som roligt och utvecklande   
  • Du tycker om att ha kundkontakt, driver arbetet med integritet och trygghet
  • Du är inte rädd för att säga din mening och jobbar hårt för det du tror på
  • Du är en proaktiv kraft för ständigt identifiera nya kommunikationskanaler
  • Du är ambitiös, nyfiken och prestigelös

På HowCom får du förmånen att arbeta i ett team med stor kompetensbredd inom medier liksom inom varumärke- och kommunikationsutveckling. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka din roll och utveckling över tid.

Välkommen in med en ansökan/CV via ansökningsknappen nedan. För mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Nicklas Sjögren via email: nicklas.sjogren @ brillosearch.se alternativt via telefon: 070-890 53 75.

Join us!

Bli vår nya Office Manager!

 
giphy.gif
 

Vi är två byråer som delar kontor, HowCom som jobbar inom media/kommunikation och Masscreation som jobbar med reklam. Vi sitter i centralt belägna lokaler och behöver stärka upp med denna nyckelperson.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ha en viktig roll med oss och våra möten med kunder och samarbetspartners. Rollen är varierande där du ena stunden planerar för en kundaktivitet för att i nästa stund byta en glödlampa. Du ansvarar för att svara i telefon och utföra administrativa uppgifter. Du får en spännande och omväxlande roll, i en fartfylld och kreativ miljö.

Arbetstid

Mån-fre 08-17

Önskade kvalifikationer

Du är serviceminded, positiv och lösningsorienterat. Du måste kunna utrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Är du dessutom intresserad av media och kommunikation finns goda chanser att utvecklas i rollen.

Nästa steg

Är du intresserad? 

Kontakta Åsa Schmidt (Vice VD HowCom) eller Patrik Rustman (VD Masscreation) så tar vi en kaffe och snackar vidare!

Åsa nås på asa.schmidt@howcom.se eller 0709-321823

Patrik nås på patrik@masscreation.se eller 0707-705677

Att förstå effekten är bara hälften av jobbet

Det kan många gånger vara svårt att förstå vad som driver ett varumärke framåt, ännu svårare kan det vara att definiera vad som behöver göras för att kunna differentiera sig och skapa effekten som krävs.

Gräver man lite djupare går det dock att identifiera tydliga strukturer för att kunna skapa effekt, något som vi fick dela med oss av våra erfarenheter kring tillsammans med Facebook.

Ta en titt på hur vi arbetar tillsammans med Gina Tricot!

Och för dig som vill få den fördjupade bilden så kan man kika på hela seminariet där vi och andra talare diskuterar vetenskapen bakom marknadsföring.