HowCom söker påläggskalv till sin Broadcast-avdelning

pablo-garcia-saldana-27620-unsplash.jpg

Påläggskalv, är det så min titel skall heta tänker du? Vad skulle vänner och familj säga? Kommer det stå det på visitkortet? Vad gör man som sådan, och vilka är HowCom?

HowCom är en mediebyrå och affärskonsultsbyrå, i ett. Vi hjälper våra kunder att utveckla sin affär inom ramen för medie- och kommunikation. Vi startade 2011/-12 och har idag växt till lite drygt 20 personer med ett 30-tal kunder i Sverige och Norden. HowCom är personalägt. Vi sitter centralt i Stockholm i nya lokaler på Engelbrektsgatan 5.

Efterfrågan på HowComs tjänster och produkter ökar och vi är nu i behov av att stärka upp vår Broadcastavdelning med ytterligare kompetens. I begreppet Broadcast ryms TV, Radio, Bio och en hel del Online Video. ”Gammelmedia” fnyser vissa, men vi som har läst den senaste forskningen vet att du kommer att få jobba med några av de effektivaste mediekanalerna som finns på marknaden.
Vi är inne på en väldigt spännande resa och söker dig som vill vara en del av ett bolag i spännande tillväxt.

Vi anar att du är i början av din karriär (en styrka) och av naturen nyfiken på kommunikation och människan som konsument och mottagare. Som person är du trygg, ansvarstagande och van att ta egna initiativ. Du bör vara noggrann, analytiskt lagd och trivas med att både söka svar och ge rekommendationer i en miljö bestående av stora datamängder. Du älskar att jobba i team och ser det som en fantastisk möjlighet att få lära känna nya personer hos mediehus som TV4, MTG, Discovery, Bauer Media etc.

Vi tror att du har:

  • Utbildning inom reklam, marknadsföring eller ekonomi
  • Kanske arbetar du idag på en TV-kanal som planerare och letar nästa steg i din personliga utveckling
  • Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Vi skulle bli lite förvånade om du inte:

  • Är intresserad av den digitala utvecklingen
  • Älskar att träffa nya människor
  • Är något av en fena på Excel och Powerpoint
  • Är sjukt intresserad av konsumenters förändrade mediebeteenden och vilka implikationer det får för annonsörer
  • Är noggrann och har ett öga för detaljer

På HowCom har vi skapat en spännande plattform för att möta framtida utmaningar. Tycker du att detta verkar intressant eller känner du någon som passar in på ovan så är du varmt välkommen att höra av dig till mig!
/ Martin Andreasson, Head of Broadcast

P.S Din titel diskuterar vi när vi ses. D.S


Martin.andreasson@howcom.se
070-188 14 56